وقوع ۸ نشانه آخرالزمانی

پیش از ظهور عیسی مسیح (ع)

 


"شاهدان آخرالزمان: اسرائیل، اسلام و حقایقی آشکارشده از بازگشت مسیحا"[1] عنوان یکی از آخرین تولیدات جوئل ریچاردسون با همکاری موسسه WND است. وی که ماه ها در سایت خود به تبلیغ و جمع آوری اعانه برای ساخت این مستند اقدام می کرد، بالاخره از آن رونمایی نمود و جالب آنکه فروش این مستند همزمان و همگام با چاپ آخرین کتاب وی یعنی "وقتی یک یهودی بر جهان حکمرانی می کند: کتاب مقدس در مورد نقش واقعی اسرائیل در برنامه نهایی خداوند چه می گوید؟"[2] بود[3] و عملا محتوای نهایی هردو محصول، لزوم حمایت از اسرائیل جهت تسهیل و تعجیل (!) در بازگشت حضرت مسیح بر جهان بوده است.

 

این هشت نشانه را در ادامه مطلب بخوانید

بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب

[ 2 / 6 / 1394 ] [ 15 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 1067 ] [ نظرات () ]
بشارت موعود در کتب انبیاء...قسمت پنجم


 موعود اديان   
قسمت پنجم
مسلمانان و منجي موعود:

كتاب آسماني ما مسلمانان ـ قرآن كريم ـ كه آخرين وحي مكتوب به آخرين رسول خدا(ص) است، كامل‌ترين كتاب راهنماي بشريت در همه ابعاد زندگي است. با مقايسه كتب آسماني اديان زنده جهان به صراحت در مي‌يابيم كه قرآن، كتابي است از گذشته و براي حال و آينده. آينده‌اي كه خود وعده‌ي ميراث‌بري زمين و حكومت آن را به صالحان داده است.
سوره انبياء آيه 105:
و به راستي كه ما پس از نوشتن در ذكر (تمام كتاب‌هاي آسماني گذشته يا تورات) در زبور نيز نگاشتيم كه البته بندگان صالح من زمين را به ارث خواهند برد.

از امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) روايت شده است كه فرمودند:
«بندگان صالح مذكور در اين آيه كه زمين را به ارث مي‌برند، قائم (عج) و اصحاب او هستند».

ادامه مطلب

[ 30 / 10 / 1393 ] [ 18 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 915 ] [ نظرات () ]
بشارت موعود در کتب انبیاء...قسمت چهارم


 موعود اديان

قسمت چهارم

مسيحيان و منجي موعود:

در جاي‌ جاي انجيل‌هاي چهارگانه (انجيل متّي، انجيل لوقا، انجيل مرقس، و انجيل يوحنا) بشارات مختلفي پيرامون منجي موعود و خصوصياتش آمده است.
همچنان كه برق از مشرق ساطع شده تا به مغرب ظاهر مي‌شود، پسر انسان نيز چنان خواهد بود...، آنگاه علامت پسر انسان در آسمان پديد گردد و در آن وقت جميع طوايف زمين سينه‌زني كنند و پسر انسان را ببينند كه بر ابرهاي آسمان با قوّت و جلال عظيم مي‌آيد...
آسمان و زمين زايل خواهد شد، اما سخن من هرگز زايل نخواهد شد، از آن روز و ساعت هيچكس اطلاع ندارد حتي ملائكه آسمان ... لذا شما نيز حاضر باشيد، زيرا در ساعتي كه گمان نبريد پسر انسان مي‌آيد.(1)
... و به او قدرت بخشيده است كه داوري هم بكند، زيرا پسر انسان است و از اين تعجب مكنيد، زيرا ساعتي مي‌آيد كه در آن جميع كساني كه در قبور مي‌باشند آواز او را خواهند شنيد و بيرون خواهند آمد، هر كه اعمال نيكو كرد براي قيامت حيات و هر كه اعمال بد كرد به  جهت قيامت داوري.(2)

1-انجيل متي، فصل 24، بندهاي 27 و 30 و 35 ـ 36 و 45

2-انجيل يوحنا، فصل 12، بندهاي 27 ـ 29

برگرفته از كتاب «بشارت به منجي موعود»
انتشارات مؤسسه فرهنگي موعود
mastoor.ir

[ 30 / 10 / 1393 ] [ 17 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 904 ] [ نظرات () ]
بشارت موعود در کتب انبیاء...قسمت سوم



موعود اديان  
قسمت سوم
یهوديان و منجي موعود:

در كتاب تورات حضرت موسي(ع) و كتاب زبور حضرت داود(ع) كه از كتب آسماني عهد عتيق به شمار مي‌رود و هم اكنون در دست اهل كتاب و مورد قبول آنها است، بشارات زيادي به ظهور مصلحي در آخرالزّمان آمده است.
در كتاب «حبقوق نبي» فصل 2، بندهاي 3 ـ 5 آمده است:اگر چه تأخير نمايد، برايش منتظر باشد، زيرا كه البته خواهد آمد و درنگ نخواهد نمود... بلكه جميع امت‌ها را نزد خود جمع مي‌كند و تمامي قوم‌ها را براي خويشتن فراهم مي‌آورد.

مزبور 37، بند 9 ـ 12 و 17 ـ 18:
شريران٭ منقطع٭مي‌شوند و اما منتظران خداوند، وارث زمين خواهند شد، بعد از اندك زماني شرير نخواهد بود و حليمان وارث زمين خواهند شد... و براي هميشه ميراث آنها خواهد بود.

ادامه مطلب

[ 30 / 10 / 1393 ] [ 16 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 897 ] [ نظرات () ]
بشارت موعود در کتب انبیاء...قسمت دوم


 موعود هزاره ها

مسیحیان

نام و القاب منجی: ماشیح، مسیح (ع)
نسب: پسر حضرت مریم (س) از آل عمران
 انجیل لوقا، باب 21

«از او سوال نموده، گفتند: ای استاد! پس این امور، کی واقع می شود و علامت نزدیک شدن این وقایع چیست؟ گفت:  احتیاط کنید که گمراه نشوید، زیرا بسا افرادی به نام من آمده و خواهند گفت که من هستم و آن وقت نزدیک است. پس از آنان پیروی نکنید.چون اخبار جنگها و فسادها را بشنوید، مضطرب نشوید، زیرا وقوع این امور ضرورت اول است، لیکن این پایان ساعت نیست. پس به ایشان گفت: قومی با قومی و دولتی با دولتی مقاومت خواهند کرد. و زلزله های عظیم در جای ها و قحطی ها و وباها پدید آید و چیزهای هولناک و علامات بزرگ از آسمان ظاهر خواهد شد.» (1)

ادامه مطلب

[ 28 / 10 / 1393 ] [ 15 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 770 ] [ نظرات () ]
بشارت موعود در کتب انبیاء...قسمت اول


 

 موعود هزاره ها

بشارت موعود در کتب انبیاء

صحف حضرت ادریس (ع)

«ابلیس گفت خداوندا پس مرا در دنیا بگذار تا روز قیامت، که اولاد آدم انگیخته شوند. خدای تعالی فرمود: "نه ولکن تا وقت معلوم از مهلت داده شدگانی. بدرستی که آن روزی است که حکم رانده ام و حتمی کرده ام. زمین را در آن روز از لوث کفر و شرک و نافرمانیها پاک گردانم و برگزیده ام، برای آن روز بندگانی را از برای خود که دلهای آنها را برای ایمان آزمایش کرده ام و به ورع و اخلاص و یقین و تقوی و خشوع و راستی و بردباری و وقار و پرهیزگاری و ترک دنیا و رغبت در آنچه نزد من است پرنموده ام...و خلیفه کنم آنها را در زمین و تمکین دهم برای آنها دینشان را که برای آنها اختیار کرده ام. پس مرا به یگانگی پرستش کنند و هیچ چیز را با من شرکت ندهند. برپا دارند نماز را در زمان خود و بدهند زکات را هنگام زکات؛ امر به معروف کنند و نهی از منکر نمایند. در آن زمان بساط امنیت در سفره ی زمین بگسترانم پس هیچ چیز به هیچ چیز زیان نرساند و هیچ چیز را هیچ چیز نترساند و گزندگان و درندگان و گوسفندان با هم باشند،در میان مردم، و به یکدیگر آزار نرسانند و از گزندگان گزندگی...آن زمان زمانی است که در علم غیب خود آن را مستور داشته و کسی را از آن آگاه نداشته ام و گریزی نیست از آن زمان، که آمدنی است و آن روز حتماً می رسد. در آن هنگام تو را و پیاده و سواره و تمام لشکر تو را نابود گردانم. برو که تا آن روز از مهلت داده شدگانی!» (2)

پی نوشت:
2. سید بن طاووس، سعد السعود، صص 35- 34؛ به نقل از نهاوندی، همان، صص 87- 89

mastoor.ir

[ 28 / 10 / 1393 ] [ 15 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 819 ] [ نظرات () ]
آخرین مطالب
فطرس (1395/02/22 )
مولا (1394/11/20 )
یا... (1394/11/05 )
ای مسیح من... (1394/10/21 )
کبوترانه (1394/10/13 )
صفحات وب