ندای جبرئیل

 

ندای جبرئیل

اگر در سحرگاه بیست و سوم ماه رمضان شنیدید: «آی مردم عالم! صبح نزدیک شد. بدانید حق با مهدی (عج) و شیعیان اوست!» (1)، شک نکنید آوای جبرئیل امین را شنیده اید! دامن خدا را چنگ بزنید و از او بخواهید شما را از پیروان آن حضرت قرار دهد.
ندای جیرئیل حتمی است! در شرق و غرب عالم به گوش می رسد و همه آن را می شنوند. اگر خوابیده اند بیدار می شوند، اگر ایستاده اند به زانو درمی آیند و اگر نشسته اند با هراس از جا می پرند. (2)

 

بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب

[ 28 / 7 / 1394 ] [ 9 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 875 ] [ نظرات () ]
آیا خروج قوم یاجوج و ماجوج در آخرالزمان صحت دارد؟

 


آیا خروج قوم یاجوج و ماجوج در آخرالزمان صحت دارد؟

 

در آیه ۹۴ به بعد سوره مبارکه کهف در قرآن کریم اشاره به جریان یاجوج و ماجوج شده که وقتی ذوالقرنین به امر خدا بر روی زمین سیر می کرد به مردمی رسید که می گفتند جناب ذوالقرنین یاجوج و ماجوج در روی زمین سخت غارت کرده و اذیت می کنند، آیا می شود ما هزینه ای بگذاریم و شما کمک کنید سدی بسازیم تا آنها نتوانند بیایند این طرف و ما را اذیت کنند.

 

بقیه در ادامه مطلب

 

ادامه مطلب

[ 27 / 5 / 1394 ] [ 16 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 760 ] [ نظرات () ]
عوف سلمي

 

 

ظهور عوف سلمی

 

شیصبانی یا عوف سلمی در باور دین اسلام شیعه، فردی‌ست که در آخر الزمان و پیش از قیام مهدی در عراق ظهور می‌کند. آغاز کار وی از تکریت است و در دمشق کشته می‌شود.

واژه شیصبان یکی از نام‌های ابلیس است و در لغت به‌ معنای مورچه نر، لانه مورچگان، رهبرگروهى از پریانو گهگاهی ائمه ازین واژه برای اشاره به بنی‌عباس استفاده می‌کرده‌اند

از امام سجاد نقل‌شده

خروج شعیب بن صالح پس از عوف سلمی و قبل از خروج سفیانی است.

و از امام باقر آمده‌است:

سفیانی خروج نمی کند، مگر آن که قبل از او شیصبانی در سرزمین کوفان (همان عراق) خروج کند. او همچون جوشیدن آب از زمین می جوشد و فرستادگان شما را به قتل می رساند. بعد از آن انتظار خروج سفیانی و ظهور قائم باشید.


 

[ 21 / 2 / 1394 ] [ 13 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 887 ] [ نظرات () ]
طاعون سفيد و سرخ

 

از جمله علائم قيام قائم (عج) شيوع «طاعون» (کنايه از مرگ) است. ابا بصير مي گويد به امام صادق عليه السلام عرضه داشتم؛ «فدايت شوم خروج قائم (عج) کي خواهد بود؟» حضرت فرمود: «... اي ابا محمّد به ناچار بايد پيش از اين کار دو طاعون روي دهد، طاعون سفيد و طاعون سرخ»، عرض کردم: فدايت شوم، طاعون سفيد چيست؟ و طاعون سرخ کدام است؟
حضرت در پاسخ فرمودند: «امّا طاعون سفيد، مرگ همگاني خواهد بود و امّا طاعون سرخ عبارت از مُردن به وسيله شمشير است». («بحارالانوار»، ج 52، ص 119)

[ 21 / 2 / 1394 ] [ 9 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 673 ] [ نظرات () ]
نشانه های اخرالزمان... حق با پرچم سفید

 

نشانه های اخرالزمان... حق با پرچم سفید

چاره ای نیست! یا باید با امام (ع) باشیم یا مقابل او! اگر خدای ناکرده مقابل او بایستیم، یا در سپاه سفیانی جا داریم یا در سپاه شیطان و اگر خدا بخواهد و با او باشیم یا در سپاه سید خراسانی هستیم، یا در سپاه یمانی! اما اگر حق انتخاب داشته باشیم پیشنهاد ما به شما پیوستن به سپاه یمانی است، چرا که هیچ پرچمی چون پرچم یمانی به حق نیست! (1)

 

یمانی کسی است که درست در همان لحظه که سفیانی شیپور جنگ را می نوازد برای دفاع از اسلام و امام زمان (عج) به پا می خیزد. (2) همان طور که از نامش نیز پیداست، از کشور یمن قیام می کند و به قولی پرچمی سپید رنگ دارد. (3)

 

بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب

[ 9 / 2 / 1394 ] [ 22 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 909 ] [ نظرات () ]
نشانه های ظهور...آخرین مردم!

 

نشانه های ظهور...آخرین مردم!

صد سال قبل:
فرزندان و همسر، زیر فرمان پدر یا مرد خانواده بودند. پدر به تنهایی با زور بازو نان درمی آورد و اگر ربایی هم در بین بود از در و همسایه می پوشاند! مردم در کارهای خیر همیاری می کردند، پدر و مادر ارزشی برابر گوهران بهشتی داشتند، انسانهای مومن مورد احترام بودند و زنان عقیم از جامعه رانده می شدند.

امروز:
پدر زیر یوغ همسر یا فرزندانش است. (1) زنان قبله ی آمال مردان اند! (2) دوستان به پدر و مادر ارجحیت داده می شود و پدر و مادر مورد بی احترامی قرار می گیرند. (3)
ربا با اسم داد و ستد حلال شمرده می شود و رشوه را با نام هدیه می پذیرند. (4) مردم به هم دروغ می گویند، در ظاهر دوستت دارند و در درون دشمن می دانند (5)

بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب

[ 9 / 2 / 1394 ] [ 22 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 1720 ] [ نظرات () ]
ظلمِ آشنا... (نشانه های ظهور)

 

ظلم آشنا(نشانه های ظهور)

 

و هرگاه دیدی ظلم همه جا را پر کرده است:
تعریف ظلم برای ما آدم های آخرالزمان کار زیاد سختی نیست. منظورم این است که آن قدر ظلم دیده ایم که موقع حرف زدن در مورد آن دیگر زبانمان نمی گیرد و مغزمان هنگ نمی کند.

ظلم، لابه لای مردم فلسطین رخنه کرده است و ... هرروز سیلی جدیدی به صورتشان می نوازد.
ظلم بین مادرهای نوجوان انگلیسی قدکشیده و چندوقت یکبار نوزاد تازه ای از آن ها را سقط می کند.{1}
 
بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب

[ 7 / 2 / 1394 ] [ 16 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 708 ] [ نظرات () ]
نشانه های ظهور... خبر خوش نبرد

 

تصور کنید چند سال دیگر، جلوی تلویزیون نشسته اید و از شبکه ی خبر، به اخبار گوش می دهید. گوینده خبر از کشتاری بزرگ می دهد که حدود 100 هزار نفر انسان در آن کشته می شوند. (1). شما همانطور که تک تک کلمات گوینده موهای تنتان را سیخ می کند، به تلویزیون می چسبید تا ببینید کدام یک از جنایتکاران تاریخ این جنگ بی رحمانه را راه انداخته است و کدام یک از انسانهای بی نوا در این جنگ کشته شده اند.
خبر خوبی که خواهید شنید این است که در این جنگ دشمنان اسلام کشته می شوند و البته به خاطر گناهانشان است (2) و خبر بد آنکه تعداد بسیاری از انسانها و جانوران در ناحیه ی ی شمال سوریه کشته می شوند و پرندگان و حیوانات درنده به سمت میدان جنگ هجوم می آورند تا از اجساد مردگان تغذیه کنند. (3)

بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب

[ 27 / 1 / 1394 ] [ 20 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 896 ] [ نظرات () ]
اخر الزمان و عصر زلزله های ویرانگر

 

عصر زلزله های ویرانگر

چنان که آمار جهانی نشان مي‌دهد، در بین سال‌های1000 تا 1800 میلادی؛ یعنی طیّ 800 سال تنها 21 زلزله با قدرت بزرگ روی داده است. در حالی که بین سال‌های 1800 تا 1900، یعنی طی 100 سال، 18 زلزله بزرگ و 50 سال بعد بین 1900 تا 1950، 30 زلزلة بزرگ روی داده است. یعنی تقریباً در طول 50 سال تعداد زلزله‌ها برابر با شمار آنها در طول 850 سال قبل بوده است.افزایش شدید تعداد زمین لرزه‌ها بسیاری از دانشمندان را متوجّه این موضوع ساخت که زمین به دوره‌ای تازه از حیات خود وارد مي‌شود.و این اغاز دوران اخر الزمان است.

از رسول اکرم(ص) نقل شده است که فرمود: «هرگاه پنج چيز شايع شود، پنج چيز در ميان شما جاگزين شود، هرگاه زنا شايع شود؛ زلزله‌ها ظاهر شود، هرگاه زکات را ندهند، حيوانات بميرند و هرگاه حکّام در قضاوت جور کنند آسمان باران خود را نگهدارد و هرگاه ربا فاش و شايع گردد، خسف و فرو رفتن به زمين خواهد بود».

بقیه در ادامه مطلب



 

ادامه مطلب

[ 26 / 1 / 1394 ] [ 20 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 1347 ] [ نظرات () ]
آخرالزمان و ترک امر به معروف و نهی از منکر

 

امر معروف و نهی از منکر در اخرالزمان

«روزی خداى تعالى به شعيب پيامبر وحى فرمود كه: من صد هزار نفر از قوم تو را عذاب خواهم كرد: چهل هزار نفر بدكار را، شصت هزار نفر از نيكانشان را. شعيب عرض كرد: پروردگارا! بدكاران سزاوارند اما نيكان چرا؟ خداى عزوجل به او وحى فرمود كه: آنان با گنهكاران راه آمدند و به خاطر خشم من به خشم نيامدند.»(۱)

رسول خدا(ص) در وصف روز های آخرالزمان می فرمایند:
«کسی که امر به معروف کند خوار می شود و کسی که مرتکب گناه شود مورد ستایش قرار می گیرد.»(۲)
«و آن هنگامی خواهد بود که بیننده چون مؤمن را ببیند که چگونه به زحمت و مشقت افتاده، به خدا پناه می برد، چون کافران وضع تأسفبار مؤمنین را ببینند شادمان می شوند، و از مشاهده فساد و تباهی جهان در پوست نمی گنجد، و می بینی که امر به معروف کننده رذیل و زبونست.»(۳)


پی نوشت:
1. منتخب الاثر صفحه 283 و 429، بحارالانوار جلد 52 صفحه 256 و 246 و بشاره الاسلام صفحه 23
2. بشاره الاسلام صفحه 132 و الزام الناصب صفحه 183
۳.همان

[ 26 / 1 / 1394 ] [ 19 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 994 ] [ نظرات () ]
آخرین مطالب
فطرس (1395/02/22 )
مولا (1394/11/20 )
یا... (1394/11/05 )
ای مسیح من... (1394/10/21 )
کبوترانه (1394/10/13 )
صفحات وب