بداء و تقديرات غير حتمی

 

سؤال:

من شنيدم که حضرت علي (عليه السّلام) فرموده: فرج آل محمد در سال هفتاد است، اما امام صادق (عليه السّلام) فرموده است: چون امام حسين (عليه السّلام) به شهادت رسيد خداوند فرج ما را در سال 120 قرار داد و چون ما به شما گفتيم و شما آن را آشکار کرديد خداوند ديگر زماني براي آن پيش ما قرار نداد.

 

بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب

[ 27 / 3 / 1394 ] [ 11 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 822 ] [ نظرات () ]
درآمدی بر ولادت و غیبت امام مهدی (عج)...قسمت دوم

یکی از شبهاتی درباره‌ی حضرت مهدی علیه السلام این است که آن حضرت، مصداق آیات وراثت زمین و روایات حکومت جهانی نیست .نوشتار حاضر، ضمن اثبات انقلاب جهانی از دید قرآن و روایات، با نقل چهار دسته از روایات معتبر نزد شیعه و سنی، مانند حدیث «ثقلین» و «لزوم شناخت امام» و . . . به این شبهه پاسخ می‌دهد و عقیده‌ی شیعه را به اثبات می‌رساند .

مطلب دوم

کسی که این انقلاب جهانی فراگیر را رهبری و فرماندهی می کند، «مهدی» از ذریه و نوادگان رسول الله صلی الله علیه و آله است . این مطلب، در حد تواتر، در روایات صحیح آمده است . این، همان دومین مطلبی است که حدیث نبوی، آن را ثابت می کند و مسلمانان بر آن اتفاق نظر دارند و آن را مطلبی حق می دانند، همان گونه که آن مطلب نخست را نیز به حکم قرآن شریف، ثابت شده می دانند. در هیچ یک از این دو مطلب، جای کوچک ترین تردیدی نیست .

بقیه در ادامه مطلب

 

ادامه مطلب

[ 29 / 11 / 1393 ] [ 20 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 844 ] [ نظرات () ]
کنیه و القاب امام زمان (عج)

 

 

زندگينامه امام زمان، حضرت مهدي (ع)

اخرین امام شیعیان در پانزدهم ماه شعبان 255 ق، علی رغم مراقبت های ویژه مأموران حکومت عباسی، در خانه امام عسکری علیه السلام چشم به جهان گشودند. تولد مخفیانه آن حضرت بی شباهت به تولد حضرت موسی علیه السلام و حضرت ابراهیم خلیل علیه السلام نیست.

نام: محمد بن الحسن
كنيه: ابوالقاسم
امام زمان حضرت مهدی (عج) هم نام و هم كنيه حضرت پيامبر اكرم(ص) است. در روايات آمده است كه شايسته نيست آن حضرت را با نام و كنيه، اسم ببرند تا آن گاه كه خداوند به ظهورش زمين را مزيّن و دولتش را ظاهر گرداند.

القاب امام زمان حضرت مهدی (عج):

مهدى، خاتم، منتظر، حجت، صاحب الامر، صاحب الزمان، قائم و خلف صالح.
شيعيان در دوران غيبت صغرى ايشان را «ناحيه مقدسه» لقب داده بودند. در برخى منابع بيش از 180 لقب براى امام زمان(ع) بيان شده است.

 

[ 27 / 7 / 1393 ] [ 23 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 1345 ] [ نظرات () ]
آخرین مطالب
فطرس (1395/02/22 )
مولا (1394/11/20 )
یا... (1394/11/05 )
ای مسیح من... (1394/10/21 )
کبوترانه (1394/10/13 )
صفحات وب